עמותת שניר מתנדבת למתן הזדמנות שווה בחינוך
הגדל

 

"החונך שלי לא מוכן לוותר לי ולכן אני מצליח"

"המיוחד בסיוע של עמותת שניר, הוא הסביבה שאנו נמצאים בה, סביבה שיותר מכבדת אותך ויותר שמה לב אליך. הרגשתי בסביבה הזו הרבה יותר טוב והצלחתי להתרכז יותר טוב בלימודים וגם חיזקתי את הביטחון העצמי שלי, דבר שאחר כך אפשר לי להשתלב טוב יותר גם עם החברים בשעות הלימודים הרגילות". ע' חניך בעמותת שניר, מספר  ע'

 

 

בתחילת השנה שעברה התקשרו מבית הספר להורי והזמינו אותם לפגישה. בפגישה סיפרה להם המנהלת על עמותת שניר שהציעה להעביר לי שיעורי תגבור ועזרה. ההורים שלי דיברו עם הרכז העמותה שאל הקבוצה שלו צרפו אותי והחלטנו שאגיע לשעות הפעילות של הקבוצה שנפתחה בבית הספר.

 

התאקלמתי מהר מאוד וגיליתי שיש לא מעט ילדים עם בעיות המשותפות גם לי. קיבלנו במסגרת הפעילות עזרה ותגבור במקצועות העיקריים שלומדים בבית הספר: חשבון, שפה עברית ואנגלית וגם ביתר המקצועות, בעזרת מורה פרטי שהביאו לנו. את שיעורי הבית התחלנו לעשות במרכז למידה.

 

המיוחד בסיוע של עמותת שניר הוא הסביבה שאנו נמצאים בה, סביבה שיותר מכבדת אותך ויותר שמה לב אליך. הרגשתי בסביבה הזו הרבה יותר טוב והצלחתי להתרכז יותר טוב בלימודים וגם חיזקתי את הביטחון העצמי שלי, דבר שאחר כך אפשר לי להשתלב טוב יותר גם עם החברים בשעות הלימודים הרגילות.

 

מצאתי בקבוצה עצמה חברים חדשים ואנשים שאני יכול לסמוך עליהם, התחלנו לעזור אחד לשני בשיעורי הבית ולהתייעץ ולחלוק דברים אחרים.

 

אני מאוד מעריך את החונכות שאני מקבל במסגרת הפעילות, יש לי חונך מצוין שעושה איתי הרבה דברים אחרים פרט ללימודים: אנחנו יוצאים לשחק כדורגל, באולינג, יושבים בבית קפה ומדברים על החיים, על המשפחה והלימודים. בזכות הזמן הרב שבילינו אני מרגיש שכבר הפכנו לחברים.

 

הוא לקח אותי לפגוש את המשפחה שלו, את אשתו והילדים והתארחתי אצלם לארוחת ערב. אני מאוד מכבד אותו. הוא בן אדם טוב, מתעקש שאני אלמד יותר ולא מוכן לוותר לי, ואני חושב שבזכות כך, אני מצליח בלימודים.

 

יש לנו בשניר גם ימי שיא ופעילויות שונות. מכל ימי השיא בהם השתתפתי, הכי אהבתי את היום בו לקחו אותנו לרכיבה על סוסים. בהתחלה פחדתי מהגובה של הסוס אבל אחרי שהמדריך העלה אותנו על הסוסים הפסקתי לפחד. היה מאוד מיוחד ומלהיב וממש נהניתי.

 

ההורים שלי היום עוברים אימון אישי בעצמם דרך מכון אדלר העובד עם עמותת שניר

 

והם מרוצים מאוד. אני חושב שהאימון האישי עזר להם להיות יותר קשובים לבעיות שלי ושל האחים שלי ולתמוך בנו יותר למרות שהם עובדים מאוד קשה ונמצאים הרבה זמן מחוץ לבית. האימון שלהם והפעילות שלי בעמותה קרבה מאוד את המשפחה שלנו.

 

בסך הכול החונכים ורכז הקבוצה שעבדו עמי לימדו אותי שכדי להצליח בחיים צריכים ללמוד קשה ולהתאמץ כדי להשיג דברים שאנו באמת רוצים. שלמרות שהמצב לפעמים קשה, זו לא בושה לחלום בגדול ולרצות להגשים את השאיפות שלך. הייתי מאוד רוצה שהעמותה תמשיך לפעול בבית הספר ולעזור לי ולחברים שלי בגלל שהם עוזרים לנו לא רק בלימודים אלא גם בחיים. 



 

עמותת שניר היא עמותה וולונטרית הפועלת למתן הזדמנות שווה בחינוך ותרבות, עבור ילדים ממשפחות מעוטות יכולת. . העמותה, שהוקמה על ידי בכירים במשק הישראלי, אנשי נדל"ן ואנשי עסקים שמה לעצמה למטרה לפעול לצמצום הפערים הלימודים והחברתיים בין השכבות השונות בישראל, בה מגמת התרחבות הפערים החברתיים, חריפה יותר מבמדינות מערביות אחרות.

 

העמותה פועלת במסגרת קבוצות של תלמידים, שהקימה במספר מוקדים בארץ בשיתוף פעולה עם רשויות שונות וגופים מסחריים שנותנים חסות לפעילות העמותה במסגרתה מקבל הילד תכנית ה"עוטפת" אותו בתכנים בהיקף של כ-20 שעות שבועיות.

 

מדובר בילדים אותם מזהים גורמים בבית הספר כבעלי פוטציאל וקשיים. העמותהמ עניקה תמיכה בלימודי הליבה בהיקף של 3 שעות שבועיות, שעורי העשרה בחנוך ובתרבות, ימי "שיא" חודשיים, חונך אישי לכל ילד ואימון אישי למשפחות (בשיתוף מכון אדלר).

 

מהחונך נדרשת פגישה שבועית בת כשעתיים, במסגרתה הוא פועל כדי לחזק את היתרונות והכישורים של הילד ומקנה לו הרגלים, ביטחון עצמי וקשר בלתי אמצעי. על החונך להיות בקשר מתמיד גם עם הורי הילד ומשפחתו. החונך הוא סוג של אח גדול ו"מנטור" עבור הילד ומהווה עבורו כתובת לכל עניין ודבר.

 

·                        לקראת השנה החדשה העמותה מחפשת מתנדבים ברחובות ואזור השרון שישמשו כחונכים ומורים פרטיים בהתנדבות, עבור התלמידים המקבלים סיוע מהעמותה. לפרטים פנו לתומר לובטון - מנכ"לית העמותה בטלפון 054-7660890 או העמותה: 09-9660525 ,במייליים  skochma@gmail.com ,  tomer.l@snir-il.org   או באתר עמותת שניר  .     באדיבות      ynet  http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4301246,00.html

·                         

עבור לתוכן העמוד