החיפוש בהתנדבות את "תקרת החלום"
הגדל

מה מלמדים טייסי F15 בבית הספר?

שני טייסים התנדבו להעביר תכנית יזמות בבית הספר ז'קלין כהנוב בבית ים. "הסיפוק הוא אדיר. במקרים מסוימים יש תחושה ממשית שהצלחנו לגעת באדם ובאמת לתת לו משהו, להשפיע על דרך החשיבה שלו וההתנהגות שלו בבית הספר, בעבודה ובחברה". 'בגוף ראשון', הם מספרים

 

ולפני כשלוש שנים חבר מהמילואים, הזמין אותנו להתנדב בבית ספר חדש על שם ז'קלין כהנוב של ברנקו-וייס בבת ים, שלהקמתו הוא הצטרף כמנהל הפדגוגי – בית הספר על שם ז'קלין כהנוב של ברנקו-וייס בבת ים.

 קיבלנו חופש מלא לבחור מה אנחנו רוצים לעשות. הוזמנו להסתובב בבית הספר, להכיר את הצוות ואת התלמידים, ולהתרשם מן האווירה ומ"רוח המפקד". מהיום הראשון היה ברור לנו שמדובר "בחיה אחרת" לגמרי מזו שהורגלנו אליה כשהיינו תלמידים –  מעל לכל בלטה הגישה המיוחדת של המנהל וצוות המורים – הגמישות המחשבתית, היצירתיות, הפתיחות, המחויבות, המסירות והמלחמה היום-יומית להצלחתו של כל תלמיד באשר הוא.

 

מעל לכל בלטה ההבנה הכל כך ברורה שהתלמיד במרכז וכולנו שם בשביל לתת את המירב בכדי לאפשר הזדמנות שווה ועתיד מוצלח לכל נער או נערה שמגיע לבית הספר ולא חשוב מה עברו ומאיזה רקע הוא מגיע. זה היה מעורר השראה לראות את העבודה הנפלאה של הצוות המדהים הזה. הלוואי והיינו מסוגלים לתת אלפית ממה שהחבר'ה האלה נותנים באופן יום-יומי.

 

הבחירה בהתנדבות שלנו הייתה קלה יחסית – שנינו מגיעים מעולם של יזמות, עשייה וריגושים, בחיים האזרחיים ובשגרת המילואים. האחד מגיע מעולם היין והעסקים והשני מעולם התוכנה והמחשבים. הבנו שיש לנו משהו לתת – אולי נצליח להדביק את התלמידים "בחיידק היזמות" ועל הדרך נפרוץ להם את "תקרת החלום" וניתן להם עתיד תעסוקתי.

 

החלטנו להריץ פרויקט של יזמות לבני הנוער. תלמידים בשנה הראשונה יקבלו תכנים עיוניים ומעשיים הקשורים להקמת עסק וליזמות, כדוגמת בחירת שוק יעד, בניית מותג, שיווק וכו', בשילוב סיורים בחברות מעניינות מתחומים שונים כמו: גוגל, קוקה קולה, ידיעות אחרונות, רמי לוי, שוק הכרמל, Wix, ועוד. החל מהשנה השנייה ישתלבו התלמידים בעסק חברתי שנקים ושאותו ינהלו ויתפעלו התלמידים. הרווחים יחולקו בין התלמידים כמובן. הרעיון היה להריץ פיילוט בברנקו וייס בבת ים ואחריו להתרחב לבתי ספר אחרים, תוך שיתוף פעולה בין העסקיים החברתיים שיוקמו.

 

 "גם אם בסופו של דבר רק תלמיד אחד מכל מחזור יפנה ליזמות – דיינו"

זו השנה השנייה בה הפרויקט רץ, וכיום משתתפים בו שתי שכבות במקביל. השכבה "הצעירה", אשר לה זו השנה הראשונה, מודרכת על ידי זוג מתנדבים נפלאים שהצטרפו לשורותינו השנה. את "המחזור הבוגר" אנחנו מלווים ופועלים לפתיחת עסק של שירות לטלפונים ניידים – תיקונים, התקנות, תפעול תקלות, מכירת אביזרים וציוד נלווה. כיום אנחנו בשלבים מוקדמים של הקמת העסק, ונראה שנפעל בשיתוף עם עמותת תפוח הנהדרת וכך נחסוך עלויות ונפשט מאוד את התפעול השוטף.

 על מה מותר לחלום ולאן כדאי לשאוף

אנחנו מקווים ומאמינים שאנו מצליחים לתת משהו לחברים הצעירים. גם אם בסופו של דבר רק תלמיד אחד מכל מחזור יפנה ליזמות – דיינו. חשובה מכך היא האינטראקציה השוטפת עם הנוער והערכים שעוברים במהלך הדרך – על מה מותר לחלום ולאן כדאי לשאוף, אמונה בעצמך, איך נראה העולם מחוץ

לסביבה הקרובה והמוכרת, איך לדבר ואיך להתנהג עם מעסיקים, לקוחות, שותפים ואנשים בכלל. מה משמעות הלבוש, התספורת והרושם הראשוני שאנחנו משאירים, כבוד הדדי ועוד.

נסיים ונאמר שהסיפוק הוא אדיר. במקרים מסוימים יש תחושה ממשית שהצלחנו לגעת באדם ובאמת לתת לו משהו, להשפיע על דרך החשיבה שלו וההתנהגות שלו בבית הספר, בעבודה ובחברה. במקביל, חשוב לנו לכוון אותם לשירות צבאי איכותי ומשמעותי כי אנו מאמינים שהשירות הצבאי יכול לשמש כנקודת מפנה וזינוק לחיים. במישור הזה, העובדה שאנחנו עדיין "חיים את הצבא" באופן שוטף עוזרת לנו לכוון אותם ולשמש להם כמודל לחיקוי בתחום זה.

 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4652215,00.html   באדיבות  ynet  

עבור לתוכן העמוד