יש לכם רעיון לשיפור לימודי המתימטיקה? קבלו פרס

14/01/2018
יש לכם רעיון לשיפור לימודי המתימטיקה? קבלו פרס (הגדל)


מדובר במיזם חדש בשם "אתגר פרסונליזציה בחינוך", שמטרתו להוביל מהפכה בתחום החינוך בכלל ובתחום לימודי 5 יחידות מתמטיקה בישראל, בפרט. כל קבוצה שמגישה מועמדות צריכה להציע רעיון או אב-טיפוס, להטמעת שיטת הפרסונליזציה בלימוד המתמטיקה בתיכונים ברמת 5 יח"ל. המנצחים יזכו בפרס של מיליון שקלים ובהזדמנות להטמיע את הפתרון שלהם בעשרות בתי ספר.

 

משרד החינוך עושה רבות בשנים האחרונות כדי להעלות את מספר התלמידים שניגשים לבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד וניכר שניסיונות אלה מתחילים לשאת פרי. למרות שהדבר חיובי, הוא יצר מבלי משים בעיה חדשה.

 

כיוון שכעת יש יותר ויותר תלמידים בכיתות של 5 יחידות לימוד שנפתחו גם בבתי ספר שמעולם לא היו בהם כיתות כאלו אלא רק של 3 ו־4 יח"ל, הכיתות היום הן יותר הטרוגניות, והמורה נאלץ להתמודד עם כיתה בה גם תלמידים חזקים מאוד וגם תלמידים חלשים מאוד. כשהשונות בכיתה כל כך גדולה קשה לו לתת יחס אישי לתלמידים.

 

יוזמה חדשה ויוצאת דופן שיצאה לדרך לאחרונה מנסה לתת מענה לבעיה זו. מדובר במיזם חדש בשם "אתגר פרסונליזציה בחינוך", או ה- P.I.E. Challenge, שמטרתו להוביל מהפכה בתחום החינוך בכלל ובתחום לימודי 5 יחידות מתמטיקה בישראל, בפרט.

 

המיזם, שמאחוריו עומדים קרן טראמפ ועמותת הבוגרים של 8200, הוא למעשה תחרות ארצית לקידום פתרונות חינוכיים להתאמת תוכנית הלימודים לכל תלמיד ותלמידה ב־5 יחידות לימוד כך שכל מורה יוכל לתת מענה לכל תלמיד לפי הקצב שלו ובכך לשמר את התלמידים ולהפחית את אחוזי הנשירה בסוף השנה.

 

להתאים אישית את תכנית הלמידה לכל תלמידה ותלמיד


התחרות שפתוחה לקהל הרחב, מזמינה את מיטב המוחות של אומת הסטרטאפ במגוון תחומים- יזמים, מורים, אנשי חינוך והיי-טק - להגיש אליה מועמדות. בתחרות יפותחו ויבחנו פתרונות חדשניים ומקוריים למורי 5 יח"ל מתמטיקה שבעזרתם יוכלו להתאים אישית את תכנית הלמידה לכל תלמידה ותלמיד לפי קצב הלמידה, תחומי עניין, חוזקות וכו'.

 

המנצחים ב- P.I.E Challenge יזכו בפרס של מיליון שקלים ובהזדמנות להטמיע את הפתרון שלהם בעשרות בתי ספר בפריפריה שתהפוך אותם לחלוצי הפרסונליזציה בתחום החינוך בישראל.

 

כל קבוצה שמגישה מועמדות צריכה להציע רעיון או אב-טיפוס, להטמעת שיטת הפרסונליזציה בלימוד המתמטיקה בתיכונים ברמת 5 יח"ל, וכבר בשלב זה תהיה חייבת להציג דרך ברורה ומתוכננת היטב שמראה כיצד חבריה יוכלו לפתח וליישם את הרעיון בהמשך. עם סגירת ההרשמה בסוף חודש פברואר, תבחרנה עשרהקב וצות הטובות ביותר, עם הרעיונות המוצלחים ביותר שיזכו להתחרות באתגר.

   

 

בין עשר הקבוצות יחולקו מיליון שקלים נוספים כמענקי התנעה, מאה אלף שקלים לכל אחת. לאחר מכן, תעמוד לרשות הקבוצות הנבחרות חצי שנה, במהלכה יהיה עליהן לעבוד על פיתוח הרעיונות שאותם הציעו, עד להגעה לתוצר מוגמר שניתן יהיה ליישמו בפיילוטים בכיתות לימוד בתיכונים נבחרים.

 

בסוף שנת הלימודים, תיבחר הקבוצה המנצחת, שתזכה כאמור בפרס של מיליון שקלים, ותזכה להטמיע את הפתרון שלה בעשרות בתי ספר בפריפריה בישראל.

 

הפתרונות שיוצגו בידי כל אחת מהקבוצות יישארו בשלמותם בבעלות חברי הקבוצות, בנוסף לכך, עשר הקבוצות הנבחרות יקבלו גישה נרחבת ללקוחות, וכן למשקיעים בינלאומיים, לחברות, ולגורמים מהמובילים ביותר בתחום בארץ ובעולם.

 

"הדרך לייצר את השינוי לפרסונליזציה היא באמצעות בניית אתגר" מסבירה ענבל חמיידס, מייסדת שותפה ומנכ"לית של "אתגר הפרסונליזציה בחינוך, "ראינו כבר כיצד אתגרים יכולים להניע תעשיות.

XPRIZE לדוגמה החליטו להעניק 20 מיליון דולר למי שיפתח חללית שתגיע לירח. הם הבינו שתעשיית החלל לא מספיק מפותחת והחליטו להניע את התעשייה והם הצליחו. בכל העולם גופים פרטיים שלא עסקו קודם לכן בתחום החלו לבנות חלליות. זה מה שרצינו לעשות בחינוך, להניע את הגלגלים. בעולם זה כבר קורה, ועכשיו הגיע הזמן שזה יעשה כאן, באומת הסטרטאפים".

 

"בעולם קיימים כבר פתרונות מעניינים", היא מוסיפה ומציגה את הצלחת שיטת הפרסונליזציה בעולם. "בית הספר New classrooms בניו יורק, הוא בית ספר פרסונלי שעובד בדרך אחרת. בכל בוקר תלמיד מגיע לבית הספר ומקבל את הלו"ז שלו ואת השיעורים שהוא צריך להשתתף בהם. השיעורים האלו הותאמו אליו באופן אישי לפי היעדים שלו, החוזקות שלו והמקומות עליהם הוא צריך לעבוד.

 

גודל הקבוצה עצמה והמשתתפים בה גם הם מותאמים באופן אישי. בסוף כל יום מתבצע ניתוח של המידע החדש ומתוכו עולה המלצה לתוכנית הלימודים של מחר. ההוכחות האלו בשטח, העובדה שהדברים האלו עובדים, מסייעים לנו להניע את התהליך. כשרואים את התוצאות בשטח השינוי מתחיל לקרות מהר יותר."


באדיבות אתר ynet

עבור לתוכן העמוד