פורטל התנדבות בישראל
מהיכן את/ה מתנדב/ת?
מהבית שלך
מבית הנהנה
ממשרדי הארגון
ממקום עבודתך
באמצעות האנטרנט


לשם (ע"ר) עמותה לקידום השכלה גבוהה לסטודנטים עם ליקויי למידה

על רקע הגידול המתמשך של מספר הסטודנטים עם ל"ל ועל רקע הצורך האמיתי של אוכלוסייה זו, בתמיכה ובסיוע אקדמיים, אשר עד הקמת העמותה ניתנו בצורה אקראית ובלתי מקצועית , הוקמה עמותת לשם ב - 1994 על ידי אנשי מקצוע, הורים ואנשי ציבור.יוזמת העמותה והעומדת בראשה היא הגב' רותי קפלן, אשר זיהתה צורך זה מתוך הכרות אישית עם בעיית ליקויי הלמידה בהיותה אם לבחור עם ל"ל

מטרות העמותה

להקנות לאוכלוסייה ייחודית זו שוויון הזדמנויות אקדמאי, על מנת שיוכלו לסיים את לימודיהם באקדמיה עם אפשרות ללימודי המשך זאת, בתחושת סיפוק וגדילה אישית אשר ללא ספק תסייע להם להשתלב בכל תחומי החברה ולהפוך לאזרחים תורמים ונתרמים ובכך לסייע גם לחברה בה הם חיים

עמותת לשם פועלת כיום בשיתוף פעולה עם כ - 40 מוסדות להשכלה גבוהה, הכוללים את מרבית האוניברסיטאות ומכללות רבות בנוסף היא מקיימת פרוייקטים שונים עם גופים נוספים כגון, פר"ח וקרן גרוס
אנו בעמותת לשם מאמינים שעל מנת לעזור לסטודנטים אלו לסיים את לימודיהם בהצלחה תוך מיצוי הפוטנציאל האישי שלהם ושילובם הנאות בחברה, יש לבסס עבורם מערך תמיכה מקצועי ועקבי המלווה אותם מרגע המועמדות לאקדמיה ועד ליציאה אל עולם התעסוקה ועל כך נפרט בהמשך


עקרונות פעולה

  • קידום המודעות לנושא, הסברה
  • קידום חקיקה ייחודית בנושא ל"ל
  • פיתוח מדיניות התאמות בתנאי קבלה והערכה
  • הקמת מרכזי תמיכה בתוך מערכת ההשכלה הגבוהה ותמיכה בהם
  • שיפור הרמה המקצועית של המומחים העובדים עם לקויי הלמידה
  • פיתוח מערך מבחנים מתוכננים ומקובלים על כלל אנשי המקצוע

בין אנשי המקצוע, הפועלים במרכזי התמיכה, ישנם פסיכולוגים, יועצים, מחנכים, חונכים ומדריכים אחת מהבעיות העיקריות בהם נתקלים סטודנטים בעלי ליקוי הוא המחסור באנשי מקצוע, באבחון, הוראה והכוונה בעלי ניסיון עם מבוגרים בעלי ליקוי למידה
לשם פועלת לפתרון הבעיה על ידי קורס מיוחד, שמטרתו להרחיב את הידע המקצועי של אנשי צוות, המטפלים בסטודנטים בעלי הליקוי במוסדות השונים. בנוסף, מספקת לשם על פי הצרכים מימון לימי עיון בנושא זה בכל מוסד שמעוניין. לשם השתתפה בארגון ומימון כינוס בינלאומי מיוחד בנושא מבוגרים עם ליקויי למידה שהתקיים בארץ בקיץ 1998

 הישגים

ההישג הראשון, מתבטא במדיניות המועצה להשכלה גבוהה, אשר העלתה את הנושא על סדר היום שלה ומינתה תת ועדה בראשות פרופ' נחמיה פרידלנד לבדיקה וטיפול בנושא הסטודנטים עם ליקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה (כיום מרכז ועדה זו פרופ' ברוך נבוא מאונ' חיפה). ועדה זו פעלה בהסתמך על דו"ח לטיפול בסטודנטים אלו (דו"ח מרגלית 1998), אשר המלצותיו קיבלו תוקף בדמות התחיבות ות"ת לתקצב על פי איכות השרות וההוראה את המוסדות שלה, אשר יטפלו ויתנו שירותים לאוכלוסייה זו, על פי 4 קריטריונים מרכזיים: מס' הסטודנטים הלומדים במוסד אשר מאובחנים כל"ל, תמיכה קבוצתית, תמיכה פרטנית ופיתוח מערך טכנולוגיה מסייע
אנו תקווה בלשם שבשנים הבאות עוד גופים ציבוריים, המקיימים השכלה גבוהה בישראל (גופים כגון משרד החינוך ומה"ט) ילכו בדרכה של ות"ת
בנוסף, ועדה זו גם לקחה על עצמה את הטיפול והביסוס של מערכת מבחנים מסודרת ומתוכננת אשר תשלב את הידע הקיים בתחום ותקבע סטנדרטים לאבחון ולעיסוק בנושא של אבחון מבוגרים

ההישג השני, מתבטא בפרוייקט חונכות חדשני וייחודי של עמותת לשם ותכנית פר"ח, אשר הולך ותופס מקום רחב יותר בנושא החונכות לסטודנטים עם ליקויי למידה. פרוייקט זה מלווה מקצועית ומחקרית על ידי העמותה, ואנו תקווה שנוכל להמשיך ולהגדיל אותו בשנים הבאות
אנו גם מבצעים פרוייקט חונכות רחב היקף בשיתוף קרן גרוס, אשר מעניקה מלגות חונכות רבות, זאת בנוסף על מלגות החונכות הרבות אותם ממנת עמותת לשם מכספי תורמים שונים

ההישג השלישי, מתבטא בחקיקה תקדימית בנושא זכויותיהם של יחידים בעלי מוגבלויות (פיסי, נפשי ולימודי). חקיקה זו היא תוצאה ישירה של יוזמה משותפת של ארגונים לזכויות של אנשים עם מוגבלות אשר לשם נמנית עמם בהנהגת ארגון "בזכות". עדיין חסר בחוק זה נושא של ל"ל כקבוצה בעלת צרכים ייחודיים, נושא המטופל בימים אלו על ידי מספר עמותות, הפועלות בתחום ל"ל המציעות גם חוקים נוספים לחיזוק התמיכה באוכלוסייה זו
לסיכום, בתשע השנים האחרונות הצליחה לשם ליצור יחסי עבודה קרובים עם הסגל האקדמי והמנהלים של האוניברסיטאות והמכללות העיקריות בארץ. יחסים אלו אפשרו לנו ליישם מגוון תוכניות ופרויקטים במטרה לקדם את הסטודנטים עם ליקויי הלמידה
לשם סייעה למוסדות רבים ליצור ועדות היגוי שמטרותיהן לנסח מדיניות שתבטיח שוויון לסטודנטים שהתקבלו ויתקבלו ללימודים ללא פגיעה בסטנדרטים האקדמיים
כל אוניברסיטה ומכללה שומרת על עצמאות מוחלטת בקבלת מועמדים לפי קריטריונים שקבעה לעצמה. במקביל, אנו בלשם שואפים להביא לכך שמעצבי המדיניות יבינו את מהותם של ליקויי הלמידה וייצרו התאמות שיביאו לשוויון הזדמנויות עבורםs
בשנה זו אנו מתמקדים במקצוע הנושא על ידי הקמת פורומים מקצועיים שונים, ארגון ימי עיון והרחבת הפעילות לעוד מוסדות


פרויקטים

לשם גאה בשיתוף הפעולה עם כ- 40 מוסדות בהקמת פרויקטים חדשניים, ומגוונים
:כל תוכנית תמיכה כוללת חלק מהאלמנטים הבאים או את כולם

  • הסברה והרחבת מודעות
  • הוראה יחידנית
  • תמיכה אקדמית
  • ייעוץ תעסוקתי ולימודי
  • טכנולוגיה מסייעת
  • חונכות בתחום תוכן
  • השתלמות מקצועית (לאנשי צוות)
  • הוראת אסטרטגיות למידה קבוצתית או פרטנית
  • מדיניות התאמות בלמידה ובהערכה
  • תמיכה רגשית פרטנית וקבוצתית
  • עזרה בהשגת אבחונים מקצועיים מוזלים


 

פרוייקט חונכות פר"ח לשם וקרנות אחרות

זוהי השנה השישית שבה אנו מקיימים פרוייקט ייחודי בשיתוף פרוייקט פר"ח כאשר השנה 500 סטודנטים ב- 29 מוסדות יחנכו את חבריהם הסטודנטים עם ליקויי למידה על פי המתכונת הנהוגה בפר"ח. הפרוייקט מלווה מקצועית ומוערך על ידי צוות העמותה ומנוהל על ידי פר"ח
בנוסף, עמותת לשם וקרן גרוס מפעילים כ - 65 חונכים במוסדות שונים על פי מתכונת הדומה לפרוייקט פר"ח - לשם וכן מממנת העמותה חונכים רבים נוספים הממומנים מתקציבה


מכינות קדם אקדמיות ייחודיות לאנשים עם ל"ל

אנו שוקדים בימים אלו על פיתוח של מערכת הלימודים הקדם-אקדמית לאנשים אלו בשני מישורים עיקריים:
א. מכינה ארוכת טווח לאורך שנת לימודים אחת או יותר
ב. פיתוח מכינת קיץ ייחודית לאוכלוסייה זו
מטרתה של המכינה השנתית היא להעלות את סף הקבלה של ל"ל לאקדמיה על ידי מתן מענה למגוון הצרכים שלהם ופיתוח אסטרטגיות מפצות הנשענות על היכרות עם דפוסי הלמידה שלהם
מטרתה של מכינת הקיץ הנה היכרות עם הלקות ושיכלול ופיתוח דרכי ההתמודדות עמה לקראת הלימודים. למכינה זאת יופנו בעיקר אנשים אשר התקבלו לאקדמיה, לומדים בה או מועמדים
מכינה מעין זו מתקיימת זאת השנה השביעית במכללת תל-חי בהצלחה גדולה מאוד אך הצרכים בשטח גדולים ויש לפתח מכינות נוספות
החל משנה זו אנו מפעילים מודל ניסיוני בשני המכינות המתקיימות במכללת תל-חי ובמכללת ספיר במטרה לפתח מודל עבודה שישמש מאוחר יותר דגם למכינות נוספות. זאת בשיתוף פעולה עם האגודה לקידום החינוך ותורם אשר תרם סכום לצורך פיתוח המודל
בנוסף אנו מסייעים לעוד מס' מוסדות שרוצים לפתח מכינות ייחודיות והם: מכללת הגליל המערבי, אונ' חיפה, מכללת אורט ירושלים, מדרשת רופין, מכללת יהודה ושומרון, מכללת בית ברל ומכללת קי

ליצירת קשר: ת.ד. 1078, כוכב-יאיר

טלפון: 09-7498001
פקס': 09-7498001
נייד:  052-3659956
דוא"ל:
guyfink@bezeqint.net

למעבר לאתר האינטרנט לחצו כאן

בלוג בתחום המחשבים | רשלנות רפואית | סוכות | רכיבה על אופניים | שער חשמלי ומחסום לחניה | שירותי מחשוב לעסקים | אינסטלטור | פרגולות,דקים ופתרונות הצללה | הלבנת שיניים | רשלנות רפואית | ניתוחים פלסטיים ואף | ניתוח פלסטי | קידום אתרים | ביטוחי חיים, מנהלים, סיעודי ועוד | שואב אבק רובוטי | רשלנות רפואית ניצן מרום | תגובות-אינדקס עסקים | jsau | תקשורת סלולרית בחו”ל | בלוג על מכוניות | בלוג בתחום הרשלנות הרפואית
עוצב ע''י Bee Creative
ונבנה ע"י